Tipy pro návštěvníky Korfu, Řecko

Restaurace

Nejbližší taverna se nachází cca 200 m od domu směrem do kopce na křižovatce.

Dalších asi osm restaurací najdete v obci PELEKAS. Vzdálenost cca 1 km po silnici do kopce. Můžete si vybrat z restaurací na vstupu do obce, nebo pokračujte dál do kopce až za levou zatáčku.

Vynikající i když o trochu dražší restaurace se nachází v zahradě naproti WATERLANDU - cca 150 m od silnice. Jmenuje se Spiros + Vasilis. Další velmi dobrá restaurace je cca 10 km jižním směrem od vily. Vizitku najdete v domovní knize.

Mnoho dalších dobrých či méně dobrých restaurací najdete i poblíž nejbližších pláží, a samozřejmě i v Kerkyře.

Mimo hlavní sezónu mohou být některé z restaurací zavřené, nebo mít časově omezený provoz (např. pouze víkend).

Milovníkům krásných výhledů doporučuji restauraci SUNSET na vrcholu kopce nad domem. Při výjezdu z PELEKAS se držte pořád vpravo do kopce. Cesta Vás zavede až na parkoviště u restaurace. Z terasy restaurace je krásný pohled na moře z výše cca 200 m. Zároveň si můžete návštěvu restaurace zpestřit i výstupem na vyhlídku nazvanou Karlův trůn, ze které obhlédnete většinu střední části ostrova.

Obchody

Nejbližší obchůdky se všemi druhy zboží jsou v Pelekas. Doporučuji ale nakupovat v supermarketech na silnici do hlavního města, kde je široký výběr potravin i čerstvé zeleniny a ovoce. V prvním patře, do kterého obvykle vede nenápadné schodiště v zadní části prodejny potravin, najdete i ostatní potřebné zboží.

Kerkyra

Do hlavního města se dostanete nejlépe po tzv. nové silnici z Pelekas.

Pod domem se dáte doprava do kopce a na nejbližší křižovatce točíte vlevo na hlavní. Po cca 3 km se dáte na další hlavní doprava. Cca po 1 km na kraji předměstí Kerkyry jménem Alepou máte vlevo doporučený supermarket. Na hlavní ulici, po které pokračujete do Kerkyry, jsou nejrůznější obchody vč. lékárny.

Pokračujete-li dále, blížíte se hlavnímu městu. Máte tři možnosti, jak vjet do města.

Chcete-li do severní části k přístavu a k výpadovce na sever podél východního pobřeží, pokračujte pořád po příjezdové silnici až k pobřeží.

Jestliže chcete do centra, zvolte v levé zatáčce na kraji Kerkyry nenápadnou odbočku doprava k letišti a po cca 300 metrech na světlech jeďte šikmo a dále na T křižovatce vlevo a silnice vás dovede až do centra.

Pokud chcete do jižní části města nebo k letišti, musíte z této ulice cca po 200 m odbočit doprava a při cestě na letiště následně odbočit znovu doprava. Můžete také pokračovat rovně, až na pobřeží.

Ve městě je během dne i večer velmi obtížné zaparkovat, zejména s větším autem. Největší šance je na náměstí Eletherias (náměstí s kriketovým hřištěm!!) poblíž staré pevnosti. Zde máte na dosah starou část města s množstvím obchůdků (zlato, kožené zboží, upomínky – jako ve všech turistických centrech řeckých ostrovů).

Je zde také mnoho restaurací. Doporučuji ale pokračovat několik desítek metrů uličkami a poté trochu vlevo do kopce  ke staré radnici a  katolické katedrále, kde jsou na klidném náměstí restaurace s příjemným posezením. Po cestě na malém náměstíčku s bankami možná minete po levé straně bronzovou sochu mladíka. Jedná se o chlapce, který se v roce 1970 v Janově upálil po vzoru Jana Palacha na protest proti vojenské vládě v Řecku.

Pláže

Na severní části západního pobřeží najdete pláže prakticky v každé z nespočetných zátok. Některé jsou písečné, jiné oblázkové.

Poblíž domu je nejbližší pláž Pelekas vzdálena cca 2 km. Dostanete se na ní silnicí do kopce směr Pelekas a v pravé ostré zatáčce odbočíte ze silnice rovně. Dále pojedete dle směrovek až na parkoviště u pláže.

Další pláže Glifada, Ermones a romantická pláž Mirtiotissa užívaná zejména nudisty  se nacházejí severně od této pláže.

K cestě na pláže doporučujeme z důvodu výškového převýšení použít dopravní prostředek; cest zpět v horkém počasí by mohla znepříjemnit krásné zážitky z koupání v Jónském moři.

Aqualand - Waterland

Asi  6 km od domu se nachází velkolepý  aquapark. Dostanete se k němu, když pod domem odbočíte na silnici vlevo s kopce a na dalších křižovatkách na přednosti budete pokračovat vždy doprava. Aqualand s parkovišti uvidíte na pravé straně.

Golfové hřiště

Na golfové hřiště odbočíte pod domem vlevo s kopce a po cca 800 m opět vlevo na hlavní směr ERMONES. Po  3 km na konci  obce za mostem se dáte podle potoka doprava.

Bankomat

Nejbližší bankomat je právě u vstupu do Aqualandu. Mnoho dalších najdete poblíž bank zejména v centru Kerkyry.

Ostatní zajímavosti

Na ostrově Corfu mohou hosté navštívit mnoho zajímavých míst; na základě vlastních zkušeností doporučujeme do programu zařadit dvě zajímavosti:

• jako dílo lidských rukou zámek Achilleion - sídlo rakouské císařovny Sisi s krásnou zahradou se nachází asi 10 km od Villy Prinos
  • jako dílo přírody horu Pantokrator - nejvyšší hora Korfu (906 m nad moře) s nádherným rozhledem - autem se dostanete ze severní strany téměř na vrchol (již samotná cesta je nezapomenutelný zážitek).

Další turistické zajímavosti Korfu naleznete na: